Dag 17 - donderdag 20 apr 2017 - Reisverslag uit Xi'an, China van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 17 - donderdag 20 apr 2017 - Reisverslag uit Xi'an, China van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 17 - donderdag 20 apr 2017

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

20 April 2017 | China, Xi'an

Vanmorgen eerst ontbeten op het dakterras van ons hotel. Het was bewolkt maar de zon probeerde er doorheen te prikken wat later op de dag ook zou gaan lukken.
In plaats van met een georganiseerde trip mee te gaan hebben we besloten om op eigen gelegenheid naar het Terracotta Leger te gaan. Op het Internet heb ik al uitgezocht hoe en wat. We pakten stadsbus 603 naar het station. Vandaar zou bus 306 naar het Terracotta Leger te rijden. Deze 306 vonden we snel maar toen we wilden instappen bleek er een lange rij mensen te staan die dat ook wilden. Dus we moesten achteraan aansluiten, zo onchinees...
Maar de bussen reden af en aan en al snel vertrokken we. de ritprijs was 7 Yuan (1,11 euro) voor een rit van een uur.
We kwamen aan bij een enorm complex, eerst even zoeken naar de kaartverkoop (150 Yuan p.p. 23,60 euro)
Toen moesten we nog een flink stuk door een soort van park lopen voor we bij het leger aankwamen. Volgens de tips op Internet moest je tegen de stroom inlopen voor het beste resultaat. Begin je bij hal 1 en eindig je bij hal 5 dan begin je bij de mooiste hal en eindig je bij de minste hal. Dus wij begonnen bij hal 5 en inderdaad het werd bij iedere hal beter.
Tenslotte dronken we nog een kop koffie en liepen we langs tal van winkel terug naar de bushalte. Je kunt het merken dat het heel toeristisch is want alle ketens waren aanwezig, McDonalds, KFC, Starbucks, Burger King etc etc, allemaal heel westers. Na een uur waren we weer terug in Xi'an en schrijf ik dit allemaal op het dakterras met een lekker drankje er bij.
's Avonds hebben we weer in de moslimwijk gegeten, eerst weer Lamsate en daarna lamsoep. Het was weer erg lekker.
Martin

Actief sinds 19 Mei 2014