Dag 13 - Zhangjiajie National Forest Park - Reisverslag uit Zhangjiajie, China van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 13 - Zhangjiajie National Forest Park - Reisverslag uit Zhangjiajie, China van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 13 - Zhangjiajie National Forest Park

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

16 April 2017 | China, Zhangjiajie

Na weer een lekker ontbijt hebben we weer het busje naar het Zhangjiajie National Forest Park gepakt. Daar aangekomen pakten we de bus naar wat we dachten de 2e kabelbaan. Maar toen we bij de eindhalte uitstapten was er in geen velden of wegen een kabelbaan te zien. Wel stond er een bordje die naar de kabelbaan wees, dus wij die kant opgelopen. Het pad ging met trappen stijl omhoog en al gauw stond het zweet op onze ruggen. Toen we na weet ik hoeveel treden eindelijk boven kwamen, bleek daar een voormalig klooster te zijn, maar weer geen kabelbaan. Bussen stonden er wel, dus zijn we in een bus gestapt en vertrokken. Bij de eindhalte van die bus bleek de kabelbaan te zijn. Zoals op het kaartje te zien was konden we met de lift naar boven, daar zou dan weer een bushalte zijn met bussen die ons terug naar de uitgang konden brengen. Dus boven aangekomen (we hadden een erg mooi uitzicht uit de lift) naar de bushalte gelopen. De bestemming van die bus kon ik nergens op de kaart vinden, dus onder het motto van 'we zien wel waar we uitkomen' zijn we in de bus gestapt. Het was een ruige rit met veel bochten en na ruim een half uur kwamen we weer bij de eindhalte van die bus uit. Toen bleek dat we helemaal verkeerd waren gereden en dus moesten we weer helemaal terug met de bus naar de kabelbaan. Ook moesten we weer met de kabelbaan naar beneden. En beneden aangekomen weer met dezelfde bus terug naar het klooster. Ondertussen begon het een beetje te regenen. Toen moesten we weer al die trappen naar beneden nemen maar dat ging gelukkig een stuk makkelijker dan naar boven. Onderweg zat er een aap op een paaltje naast het pad. Er stonden wat Chinezen die naar de aap wezen en ons iets probeerden te vertellen. Ik dacht dat ze bang voor die aap waren. Nou ik was niet bang dus liep gewoon door. Totdat ik vlak bij die aap kwam en die aap met een krijsend geluid met z'n kop in mijn richting kwam. Oeps, toch maar niet doorlopen. Die Chinezen lachen natuurlijk omdat ik niet naar ze had geluisterd. Toen maar met een boog er omheen gelopen. Beneden stond er al een bus klaar die ons weer naar de uitgang van het park bracht. Daar toen weer de bus naar Zhangjiajie genomen.
's Avonds weer bij het kraampje aan de overkant gegeten en op tijd naar bed.