Dag 8 - Met de bus van Guilin naar Fenghuang - Reisverslag uit Fenghuang, China van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 8 - Met de bus van Guilin naar Fenghuang - Reisverslag uit Fenghuang, China van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Met de bus van Guilin naar Fenghuang

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

12 April 2017 | China, Fenghuang

Vanmorgen na het ontbijt een taxi genomen en naar het busstation gereden. Daar stond de bus naar Fenghuang op ons te wachten. Het was een bus met 50 plaatsen waarvan er tijdens de hele rit maar 8 bezet waren.
We hadden geen idee hoe lang de trip zou duren en niemand kon ons dat ook vertellen. Het zou blijken dat we precies 7 uur en 15 minuten onderweg zouden zijn. De afstand was slechts iets van 360km maar de eerste helft bestond uit slecht onderhouden smalle wegen waar nogal wat vrachtverkeer reed. Driemaal wisten we net een frontale botsing te vermijden maar verder ging het allemaal prima. Ongeveer halverwege reden we de G65 snelweg op. Dit is een tolweg en zo goed als leeg, slechts af en toe zagen we een andere auto. Naar mate we dichter bij Fenghuang kwamen werd het wat drukker. Nou ja drukker, ongeveer net zo druk als op de A2 zondagochtend om zes uur. Eenmaal in Fenghuang aangekomen namen we een taxi naar het hotel. Van deze chauffeur zou Verstappen nog wat kunnen leren. Die gasten rijden hier echt als volslagen idioten.
Het hotel is niet echt bijzonder. Maar ach, er staat een redelijk schoon bed en daar gaat het toch om. Het personeel is in ieder geval heel erg vriendelijk. Fenghuang is een best wel grote stad maar het gaat om het oude centrum aan de rivier. Hier staan allemaal oude huizen op palen (De Chinezen noemen dat huizen met lange tenen) en een paar prachtige bruggen over de rivier. Toen we daar rondliepen wilde een Chinese jongen met mij op de foto. Tja, Westerlingen zie je hier nagenoeg niet lopen. Dus wij zien hier ook een bezienswaardigheid.
's Avond is het hier een grote disco, overal hoor je harde muziek uit de cafe's komen. De Chinezen vinden dat schijnbaar fantastisch. Als je echter de achteraf straatjes neemt dan waan je je in het echte oude China. Dus die gaan we morgen maar eens goed bekijken.