Dag 31 - 9 juli 2014 - Hanoi - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 31 - 9 juli 2014 - Hanoi - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 31 - 9 juli 2014 - Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Martin

09 Juli 2014 | Vietnam, Xóm Pho

Vandaag een beetje uitgeslapen en toen door de stad gelopen. Pfff het is weer heet vandaag en de zon schijnt volop.
Een kaartje gekocht voor de poppenkast vanavond. Poppenkast? zullen jullie denken. Jazeker, maar geen gewone. Dit is een poppenkast in het water. ( http://www.thanglongwaterpuppet.org/?/en/Home/ )
Ik kom net terug van de poppenkast en het was best wel leuk. Het is een soort vijver die ze gemaakt hebben met in de achtergrond een tempel. In die tempel zitten tien personen die de poppen bedienen. Dat doen ze met lange stokken die onderwater zitten, waardoor het lijkt of de poppen zelf door het water bewegen. Ze speelden dagelijkse taferelen, zoals het planten van rijst, dansen en de jacht op een vos die achter de eenden aan zit. Ook draken spelen een rol. De bewegingen zijn heel snel en natuurlijk. En dat allemaal onder begeleiding van een simpel orkestje.
Ik krijg klachten dat ik er geen foto's meer opzet. Morgen zal ik eens kijken of ik er nog wat op kan zetten. En anders... tja gewoon even wachten tot ik terug ben :-)

Verslag uit: Vietnam, Xóm Pho

Martin