Dag 30 - 8 juli 2014 - Hanoi - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 30 - 8 juli 2014 - Hanoi - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 30 - 8 juli 2014 - Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Martin

08 Juli 2014 | Vietnam, Xóm Pho

Vanmorgen toen ik nog in bed lag hoorde ik het regenen, weer een flinke tropische bui. Maar toen ik na het ontbijt naar buiten stapte scheen de zon weer volop en was het al weer goed warm.
Vandaag een rondje door Hanoi gemaakt. Eerst naar de Buoi markt aan de andere kant van de stad geweest. Dat viel tegen want er was niet veel te zien. Dus hup op de brommer, naar de volgende attractie, het Militair museum van Hanoi gereden. ( http://en.m.wikipedia.org/wiki/Vietnam_Military_History_Museum ). Hier staat heel erg veel spul uit de Vietnam oorlog, die hier trouwens "The American War" heet.
Het valt me op dat er aardig wat Russische toeristen rondlopen die al die neergeschoten Amerikaanse vliegtuigen en tanks wel leuk schijnen te vinden. Ik dacht dat de koude oorlog voorbij was??
Aan de overkant van het museum is een park waar een enorm standbeeld van Lenin staat. Zou dit het laatste land zijn waar ze Lenin nog vereren?
Na een verfrissende Iced Hazelnut Coffee spring ik weer achter op de brommer. De volgende bestemming is de Hoa Lo gevangenis ( http://en.m.wikipedia.org/wiki/Hỏa_Lò_Prison ). Deze gevangenis is gebouwd door de Fransen die er politieke gevangenen in opsloten. De originele guillotine staat er ook nog, inclusief opvangbak voor het hoofd. De hele gevangenis is een wat lugubere plek. Smalle gangen, weinig licht, kleine cellen en benauwd. Tijdens de Vietnam oorlog werden hier neergeschoten Amerikaanse piloten opgesloten. En nu? Nu is het een toeristische bestemming.
Vanmiddag nog wat souvenirs gekocht. De extra tas die ik heb meegenomen, begint al aardig vol te raken :-)

  • 08 Juli 2014 - 18:29

    Annet:

    Nou Martin. Het zit er bijna op. Bedankt voor je hele leuke en soms spannende berichten over je reis en alles wat je hebt meegemaakt. Leuk om je op deze manier een beetje beter te leren kennen, wat jou interesseerd en wat jij leuk vindt om te fotograferen.
    Wij wensen jou al vast een hele goede reis terug! Ria zal het weer fijn vinden om je te zien.
    Ze is heel druk geweest met van alles, met name de tuinen!
    Groetjes en graag zien we eens de fotos verzameld ineen boek?
    Groetjes van Martien en Annet, de laatste heeft vooral jouw mailtjes gevolgd en met plezier gelezen

  • 08 Juli 2014 - 19:05

    Ria:

    Toen ik vanmorgen nog in bed lag hoorde ik het ook regenen en toen ik de deur uitging regende het nog, hahaha, zelfs nu ik weer thuis ben regent het nog steeds. Morgen nog zo'n natte dag en dan wordt het droger en warmer! Moet ik alvast een plank leegmaken voor alle souvenirs? Ik zie je zaterdag xxx

  • 08 Juli 2014 - 20:51

    Cobie:

    We hebben de laatste dagen geen foto's meer ontvangen, klopt dat?

    Het was vandaag hier ook een echte zeikdag.

    Groeten van Cobie.

Verslag uit: Vietnam, Xóm Pho

Martin

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 116589

Voorgaande reizen:

19 Maart 2020 - 13 April 2020

Vietnam 2020 Van Saigon naar Hanoi

29 Mei 2019 - 20 Juni 2019

Roadtrip Corsica 2019

21 Maart 2018 - 16 Maart 2018

Singapore en Maleisië 2018

04 April 2017 - 01 Mei 2017

China 2017

09 Juni 2014 - 12 Juli 2014

Vietnam 2014

Landen bezocht: