Dag 07 - 15 juni 2014 - Verhaaltje tussendoor - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 07 - 15 juni 2014 - Verhaaltje tussendoor - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 07 - 15 juni 2014 - Verhaaltje tussendoor

Blijf op de hoogte en volg Martin

15 Juni 2014 | Vietnam, Xóm Chiếu


Het is nu 11 uur, over 2 uur komt de taxi om me naar het vliegveld te brengen. Twee uur niets te doen, dus dan maar wat typen. Onderstaand verhaal speelde 2 dagen geleden.

Financiële problemen.

Qua geldautomaten is het hier iets anders geregeld dan bij ons. Bij ons zijn de geldautomaten eigendom van de bank.
Maar hier kan schijnbaar iedereen een automaat neerzetten. Op de automaat staat dan wel de naam van de bank, maar de eigenaar van dat ding vraagt voor iedere transactie een bedrag van tussen de 1 à 2 euro. Ze staan dan ook overal, op de meest schimmige plekken duikt er opeens een automaat op.
Nadeel van hier pinnen is, is dat je er maximaal 2.000.000 per keer uit kunt halen. Nu hoor ik jullie al denken "2.000.000 heb ik niet iedere dag op m'n rekening staan". Maar dat valt zwaar tegen, 2.000.000 Dong is ongeveer € 70,- dus je moet redelijk vaak pinnen, al kom je hier met € 70,- best ver.

Maar hier mijn verhaal:

Vanmorgen liep ik langs een geldautomaat en het leek me wel verstandig om weer een paar miljoen Dongs op te nemen. Helaas, het lukte niet, pasje kwam eruit maar geen geld. Verder geen bericht niets. Nou dacht ik, dat is lekker, zul je zien dat het wel van m'n rekening afgeschreven is. Later even via internet bankieren gekeken, maar er was gelukkig niets afgeschreven. Hoewel ik toch ver van huis ben is een bedrag binnen vijf minuten na het pinnen van m'n rekening afgeschreven.
'S middags ging ik naar een geldautomaat waar ik al eerder ben geweest en probeer daar geld op te nemen, nou mooi niet. Een of andere melding dat de bank de transactie had geweigerd.
Hoe kan dat nou weer, vanmorgen stond er nog genoeg geld op de rekening, dat kan er toch zomaar niet vanaf zijn, toch??
Terug naar het hotel gegaan om maar weer via internet bankieren te kijken wat er mis kan zijn. In het hotel aangekomen de app gestart, melding uw toegangscode is onjuist, en dat 3x achter elkaar, geblokkeerd.
Het begint dus steeds ernstiger te worden...
De volgende ochtend meteen weer naar de geldautomaat, deze keer met de creditcard.
Ik stop 'm erin, bl, bla, bla, krijg ik weer een melding dat de bank de transactie had geweigerd. Nou moet het niet gekker gaan worden, die creditcard heeft een limiet van € 5000,- dus die moet gewoon werken. Dan zie ik verderop een automaat van een andere bank, ik daar naar toe, creditcard er in en werken. Dan ook m'n bankpas nog eens proberen en ja hoor ook werken.
Vreemd dat een automaat waar ik al eerder geld opgenomen heb het nu opeens niet meer doet. Maar ach ik kan weer rustig verder gaan met geld uitgeven :-)
Ik zou niet meteen in de problemen hebben gezeten hoor, want ik heb nog een reserve voorraad cash van US$ 300,- en nog € 50,- bij me, en daar kun je in Vietnam een aardig eind mee komen.
Maar ik ben blij dat de financiële problemen voorbij zijn :-)

  • 15 Juni 2014 - 10:31

    Ria:

    mooi geld! Gelukkig doen beide pasjes het weer en kun je weer geld opnemen.....anders had je wel een probleem gehad over een paar dagen. xxx

Verslag uit: Vietnam, Xóm Chiếu

Martin

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 116527

Voorgaande reizen:

19 Maart 2020 - 13 April 2020

Vietnam 2020 Van Saigon naar Hanoi

29 Mei 2019 - 20 Juni 2019

Roadtrip Corsica 2019

21 Maart 2018 - 16 Maart 2018

Singapore en Maleisië 2018

04 April 2017 - 01 Mei 2017

China 2017

09 Juni 2014 - 12 Juli 2014

Vietnam 2014

Landen bezocht: