Dag 07 - 15 juni 2014 - Danang - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 07 - 15 juni 2014 - Danang - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 07 - 15 juni 2014 - Danang

Blijf op de hoogte en volg Martin

15 Juni 2014 | Vietnam, Da Nang

En nu zit ik op het vliegveld van Saigon, te wachten op m'n vlucht naar Danang. Over 1,5 uur begint het boarden.
Net een bordje met loempia's, die hier geen loempia's heten, gegeten. Hoe ze wel heten weet ik niet maar toen ik om loempia's vroeg keken ze me heel vreemd aan. Maar met aanwijzen kom je er ook wel uit. 3 loempia's voor 2 euro, is voor hier natuurlijk vreselijk duur maar ik zit dan ook op een vliegveld, waar het altijd duur is, hoe arm een land en bevolking ook is.

Je ziet in Saigon ook heel veel westerse fastfood ketens, waar je ook kijkt, je ziet altijd wel een McDonalds, Burger King, KFC, Pizza Hut, Starbucks of iets dergelijks. En dan heb je ook nog een aantal Vietnamese ketens.
Ik snap niet dat de mensen daar gaan eten, want het lokale eten is zo lekker en nog spotgoedkoop ook, wat je van die ketens niet kan zeggen.

Daar blijkt toch ook wel uit dat het met het communisme hier wel meevalt. Overal ook winkels met westerse merken en de stad staat ook vol met reclameborden, de ene nog groter dan de andere. Daar tussenin staat dan af en toe een kreet van de communistische partij, maar die vallen in het niet bij de rest. Het zijn natuurlijk wel de borden om foto's van te nemen.

Met een half uur vertraging stegen we op. Als het bij dit half uur zou blijven vandaag zou ik een tevreden mens zijn, maar er zou meer volgen.
Na de start viel ik meteen in slaap en werd weer wakker toen ze de landing aankondigden.
Uitstappen ging vlot en de bagage was er al toen ik bij de band kwam. Toen een taxi gepakt die me voor € 2,50 naar het station bracht. Toen wilde ik een kaartje kopen voor de trein van 23:16, helaas, vol. Wanneer gaat er een trein die wel plaats heeft? Om 02:36 vannacht. Ok dan... Ik moet morgen in Dong Hoi zijn,dus toch maar een kaartje gekocht.
Dat kost hier ook 3x niets. Voor een kleine 7 uur rijden in de 1e klas betaal ik maar liefst 209.000 Dong of € 7,- Ja NS, zo kan het ook.
Dus vannacht zit ik op de SE6 express in wagon 6 stoel 22 en kom dan rond 9 uur 's morgens in Dong Hoi aan.
Zo, en nu eerst maar een hapje gaan eten, maar ik zit nog met die zware rugzak. Het is hier bloed en bloedheet en ik zweet me een ongeluk, m'n t-shirt is drijfnat.
Even rondvragen, dan sturen ze me naar een oud vrouwtje, die zorgt wel voor m'n bagage. Ze vraagt er 30.000 Dong voor en moet hard lachen, volgens mij betaal ik 10x te veel, maar voor die ene euro ben ik blij dat ik er even van af ben. Ik vraag of ik geen bonnetje krijg. Nee, niet nodig en ze wijst naar het legitimatiebewijsje dat om haar nek hangt. Kan ik 'm vannacht weer ophalen? Nee, 21:00 zegt ze. Dit is Azië, dus het zal wel goed gaan.
Toen wat gaan eten. Om half acht ben ik weer terug op het station. En daar zie ik m'n rugzak staan op een bankje, dikke stalen ketting er omheen met een dik hangslot er op, nou die neemt niemand mee. Ik ook niet trouwens want het vrouwtje is er niet meer... Blijkt dat ze om 21:00 terug komt, nou ik heb tijd zat, dus het zal wel goedkomen. Ik zie dat ze gratis WiFi op het station hebben, dus sluit ik hierbij m'n live verslag af.
Nog maar 5 uur en 45 minuten wachten, hij is er bijna....

  • 15 Juni 2014 - 18:42

    Ria:

    Ik neem aan dat je inmiddels je rugzak hebt meegekregen? Goede reis in de trein! Xxx

  • 16 Juni 2014 - 09:05

    Ada Bakkers:

    Ha Martin,

    leuk om je te volgen! Goeie reis en laat ons vooral meegenieten!
    groeten

Verslag uit: Vietnam, Da Nang

Martin

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 116589

Voorgaande reizen:

19 Maart 2020 - 13 April 2020

Vietnam 2020 Van Saigon naar Hanoi

29 Mei 2019 - 20 Juni 2019

Roadtrip Corsica 2019

21 Maart 2018 - 16 Maart 2018

Singapore en Maleisië 2018

04 April 2017 - 01 Mei 2017

China 2017

09 Juni 2014 - 12 Juli 2014

Vietnam 2014

Landen bezocht: