Dag 20 - dinsdag 10 april - Reisverslag uit Bentong Town, Maleisië van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 20 - dinsdag 10 april - Reisverslag uit Bentong Town, Maleisië van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 20 - dinsdag 10 april

Blijf op de hoogte en volg Martin

10 April 2018 | Maleisië, Bentong Town

Vanmorgen laatste ontbijtje gegeten op Tioman. Vanuit het Resort werden we met een speedboat naar de haven van Gering gebracht. We kwamen daar om 11:15 aan en de ferry naar Mersing zou om 12:30 vertrekken. Iets na 12:00 kwam de ferry binnen en mochten er een aantal passagiers aan boord. Toen gingen de hekken weer dicht en gebeurde er ongeveer een uur niets. Toen gingen de hekken weer open en mochten we aan boord. Er waren meer passagiers dan zitplaatsen dus de boot was goed vol. Het was eb en we waren te zwaar beladen. De haven van Mersing binnen lopen ging dus problematisch en heel langzaam. Uiteindelijk waren we er en konden we van boord. Eerst zijn we een hapje gaan eten en toen naar de auto gegaan. Ja hoor... accu leeg. Geen beweging meer on de auto te krijgen. Dan maar even de parkeerwachter, die we vorige keer al dat eten hebben gegeven om hulp gevraagd. Hij belde een taxi met startkabels en 5 minuten later konden we alsnog vertrekken. Inmiddels was het al vier uur en we moesten nog ruim 6 uur rijden naar onze bestemming. De weg was best redelijk dus we schoten goed op. Toen het donker begon te worden kwamen we net op een stuk waar ze met de weg bezig waren. Was een beetje gissen waar je moest rijden maar het is gelukt. Om half tien waren we op onze bestemming. Nog even over het verkeer. Rijden is hier heel goed te toen al zijn er wel wat vreemde dingen. Zo kwamen we bij een stuk weg waar 1 rijbaan afgesloten was. Er stond een mannetje bij met een rode en een groene vlag en hij zwaait naar mij met de groene vlag. Dus ik geef een dot gas. Nee, ho, wacht ik moest stoppen. Na een tijdje zwaait hij met de rode vlag en ik mag verder. Later kwamen we meer van die mannetjes tegen en ze gebruiken gewoon de kleur die ze mooi vinden. Rare jongens....

Maar mocht je ooit naar Maleisië gaan, huur een auto, dan kun je gaan en staan waar je wilt en duur is het ook niet.