Dag 12 - maandag 2 april - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 12 - maandag 2 april - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 12 - maandag 2 april

Blijf op de hoogte en volg Martin

02 April 2018 | Maleisië, Malakka

Na het ontbijt meteen in de auto gesprongen en weer via een smal pad de jungle door gereden. Meteen zien we de Makaken weer langs de kant van de weg rond hangen. De temperatuur is nu met 23 graden nog lekker fris. Maar dat zal snel gaan veranderen, want zitten we nu nog op 1500 meter, vandaag dalen we af naar zee niveau. De rit verloopt soepel en om 13:00 zijn we in Malakka. Alleen kunnen we het hotel niet vinden. Bijna alle straten zijn éénrichtingsverkeer dus rijden we een paar keer rond. Maar daar waar het volgens de GPS moet zijn is het niet. Dus zet ik de auto half op de stoep en gaan we te voet verder. Dan zie ik een politiebureau, nou die weten het vast wel. Wij naar binnen en vragen waar het is. De agente kijkt mij aan of ik ze niet allemaal op een rijtje heb. Ze wijst achter mij en zegt, je staat er voor. En inderdaad recht tegenover het bureau. Nou ze hadden lol over die rare buitenlanders, ik kon ze buiten nog bijna horen lachen. We zitten midden in het centrum. Hebben even Dutch Square bekeken met het oude stadhuys en de Hollandse kerk. Het was bloedheet dus hebben we het daar bij gelaten voor vandaag. Nog wel een Varaan gezien, midden in de stad, morgen kijken we verder.

Tags: Malakka

Martin