Dag 06 - dinsdag 27 maart - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 06 - dinsdag 27 maart - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 06 - dinsdag 27 maart

Blijf op de hoogte en volg Martin

27 Maart 2018 | Maleisië, Kuala Lumpur

Toen ik afgelopen nacht even wakker werk hoorde ik de regen op de straten kletteren. De wekker stond om 8 en die ging ook af. Maar de regen kwam nog steeds met bakken uit de lucht en dus viel ik weer in slaap. Om kwart over 10 werd ik pas wakker, Ria wakker gemaakt en er uit. Te laat voor het ontbijtbuffet en het regende nog steeds. Toch zijn we maar opgestaan want we hebben maar 1 dag om de stad te bekijken.

In de regen het hotel uit gelopen, gelukkig hebben we onze Chinese plu's van vorig jaar nog, en op zoek gegaan naar een MTR station, dat is dus een metrostation. Hoe we ook liepen en hoe vaak we het ook vroegen, geen station te vinden. Op een gegeven moment kwamen we langs een koffiehuisje waar we een croissant met een bak thee konden krijgen voor ontbijt. En daar bleek ook een MTR station te zijn. Dus na het ontbijt de metro in op weg naar het centrum. Eerst zijn we naar de Centrale Markt gegaan en wat souvenirs gekocht. Ook even met onze voeten in een bak met visjes gezeten. Daarna even door Chinatown gelopen en een hapje gegeten. Toen naar de eetstraat van KL gelopen, eerst een ijsje gegeten en toen is Ria aan de satay gegaan en ik heb een stuk geBBQ'de pijlstaartrog gegeten. Beide waren weer erg lekker en uiteraard ook weer erg goedkoop.

Het eten is hier vrij goedkoop, vanavond was het maar 7 euro voor ons beide. Taxi's zijn ook erg goedkoop, wou dat het bij ons ook zo goedkoop was, dan zou ik ze vaak nemen.

Na het eten een taxi terug naar het hotel genomen. Toch wel luxe hoor, dan kom je daar aangereden, meteen worden de deuren voor je open gedaan en als je richting hotel loopt worden ook daar de deuren voor je open gehouden. Maar dat mag ook wel bij een vijf sterren hotel, toch?

Toen nog even een Singapore Sling in de bar gedronken. En weer is er een dag voorbij.

Tags: Kuala Lumpur

Martin