Dag 05 - maandag 26 maart - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 05 - maandag 26 maart - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 05 - maandag 26 maart

Blijf op de hoogte en volg Martin

26 Maart 2018 | Maleisië, Kuala Lumpur

Om vijf uur ging de wekker af. Wat een tijd om op te staan in je vakantie... Maar netjes op tijd, om 6 uur, zitten we in de lobby. 6:15 nog geen auto, 6:30 nog steeds geen auto, dus ik ga bellen. Blijkt dat de receptioniste die gisteren met SIA belde het verkeerd had verstaan, de auto komt niet om 6:15 maar om 6:50. Maar ond komt dit eigenlijk wel goed uit, want om 6:30 gaat ht ontbijtbuffet open en dus kunnen we nog even snel aanschuiven.

En inderdaad om 6:50 staat de chauffeur op ons te wachten. Vlotjes rijden we door het schemerachtige Singapore naar Changi Airport. En inchecken, de douane en de security verlopen vlotjes, zoals je Singapore ook mag verwachten.

Op tijd stijgt de 737 van Silk Air op voor de vlucht van 40 minuten naar Kuala Lumpur.

Ook daar gaan we vlotjes door de douane en staan de tassen al naast de lopende band als we aankomen. Dan door naar de autoverhuur en onze bolide opgehaald. Het is een Proton Saga, een leuk wagentje waar wel wat mee kunnen.

Dan storten we ons in het linksrijdende verkeer, wat totaal geen probleem is. Eerst moeten we bij een benzinepomp een och and Go kaart halen en daar geld op storten. Deze kaart gebruik je voor de tolwegen hier, en daar zijn er genoeg van.

Dan rijden we naar het centrum van Kuala Lumpur en checken in bij het vijf sterren hotel "Royale Chulan Hotel". We krijgen een hele mooie en grote kamer met uitzicht op de "Petronas torens".

We vertrekken meteen weer en rijden naar Kuala Selangor en gaan daar naar de heuvel "Bukit Melawati". Dit is de heuvel, waarop de vuurtoren (27 m) van Kuala Selangor staat, vlakbij het centrum. Hier woont een grote groep brutale Silverleaf Monkeys die iedereen onderzoekend aankijken of daar wat te halen valt, en zo ja, dan springen ze op je hoofd om het te pakken. Bij ons bleef het beperkt tot een aap die op de auto klom om te kijken of er iets interessants in lag. Helaas voor die aap was dat niet zo. Toen gingen we een hapje eten bij het Riverview restaurant in Kuala Selangor. En dat was me toch lekker... En over de prijzen kun je je alleen maar verbazen, het is bijna gratis.

Na het eten, het is inmiddels bijna donker, zijn we naar de Kampung Kuantan Fireflies Sanctuary gereden om naar de vuurvliegjes te kijken die hier langs de rivier leven. Met een roeiboot werden we over de rivier gevaren waar de bomen verlicht werden als kerstbomen door duizende vliegjes. Dit is een van de slecht twee plaatsen op de wereld waar je dit schouwspel kunt zien.

Daarna weer terug naar het hotel gereden.

Tags: Kuala Lumpur

Martin