Dag 02 - vrijdag 23 maart - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 02 - vrijdag 23 maart - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 02 - vrijdag 23 maart

Blijf op de hoogte en volg Martin

23 Maart 2018 | Singapore, Singapore

Na het ontbijt in het hotel, waar je uit een Europees, Engels, Chinees of Japans ontbijt kunt kiezen hebben we een taxi naar de Singapore Flyer, het grootste reuzenrad ter wereld genomen. Helaas geen ritje kunnen maken want hij is in onderhoud. Dat wisten we al maar we komen hier omdat dit het beginpunt van de hop on hopoff is. Tenminste, dat was het vier jaar geleden. Nu is het een wat verlaten plek maar gelukkig stopt de bus hier nog wel. We beginnen met de gele route. We zitten op het open dak van de bus met gelukkig wel een zeiltje er overheen want de zon schijnt wel heel erg fel. Ja, het verschil met Nederland is heel groot. Vertrokken we gisteren met 5 graden, hier is het zo'n 34 graden. Na een verfrissend drankje nemen we de rode routen en komen lang veel bekende plekken als China Town, Little India etc.

Dan gaan we te voet verder, pfff wat is het warm, naar de Merlion, het beeldmerk van Singapore. Na dat gezien te hebben pakken we weer een taxi naar het hotel. Toch wel een beetje moe na een nacht vrijwel zonder slaap gaan we op bed liggen en als snel vallen we in slaap. Zo rond zeven uur staan we met een beetje tegenzin weer op. Maar het is etenstijd. We pakken de metro naar Little India en komen terecht bij een Australisch restaurantje waar we lekker eten. Na nog wat door de wijk gelopen te hebben pakken we de metro terug naar het hotel. De metro's rijden hier trouwens zonder bestuurders en zoals de verwachten in Singapore verloopt alles super effectief.

Morgen gaan we goed gebruik maken van onze attractiekaart en hebben we een volle dag. Nu eerst lekker slapen.

Tags: Singapore

Martin