Dag 01 - Donderdag 22 maart - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 01 - Donderdag 22 maart - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 01 - Donderdag 22 maart

Blijf op de hoogte en volg Martin

22 Maart 2018 | Singapore, Singapore

Gistermiddag rond 5 uur zijn we met de Intercity vertrokken uit Den Bosch naar Schiphol.

Op Schiphol eerst een hapje gegeten en toen met de shuttle naar ons hotel in Schiphol-Rijk gegaan.

Voor het slapen even gekeken hoe laat de shuttle de volgende morgen zou vertrekken. 8 uur stond er.

Vanmorgen waren we om kwart voor acht al bij de receptie, ruim op tijd voor de bus van 8 uur.

Echter... er bleek geen bus om 8 uur te vertrekken. Ik had gisteren op het verkeerde lijstje gekeken en de shuttle was net vertrokken. De volgemde zou pas om negen uur komen terwijl wij uiterlijk om 9 uur moeten inchecken.

Dus dan maar een taci laten komen zodat we toch nog mooi op tijd op Schiphol waren.

Zojuist zijn we vertrokken, het is nu 11:30 en zitten boven midden Duitsland en vliegen richting Praag. Dan val ik in slaap. Boven Roemenie is het tijd voor lunch, pasta met garnalen. Het is inmiddels 13:00. we vervolgen onze route over de Zwarte Zee en Turkije.

Na de lunch bestellen we twee Singapore Slings. Als de drankjes komen gooit Ria er per ongeluk een over m'n broek. De rest van de vlucht zit ik met een natte en plakkerige broek. Maar de Slings smaakten goed dus daar gaan we er in Singapore wel wat van drinken. Dit verhaal zal in de geschiedenisboeken als het "Singapore Sling Incident" komen te staan. Ondertussen zijn we Iran al voorbij en komen we in Afghanistan. We doezelen wat en voor we het weten is het boven de Indische Oceaan al weer tijd voor het ontbijt. Een heel lekker bakje kip met bami. Dan krijgen we koffie. Zodra deze op m'n tray staat komen we in turbulentie terecht en vliegt de koffie alle kanten op. Ik kan nog net voorkomen dat ik die ook nog over m'n broek krijg. Verder verloopt de reis rustig en precies om 5:55 staan we na een vlucht van 10855km op de grond.

Dan door de douane, die me welkom heet na een afwezigheid van 4 jaar. Ja, de database is op orde hier.

De tassen liggen al op de band als we daar aankomen, kunnen ze op Schiphol nog wat van leren. Dan gaan we naar de balie van Singapore Airlines, daar krijgen we de papieren voor ons hotel en de kaart waarmee je vrijwel alle attracties hier gratis kunt bezoeken. Dan rijdt er een chauffeur met een hele grote Mercedes voor en brengt ons naar het hotel. Nu eerst even ontbijten en dan de stad in.

Martin

Actief sinds 19 Mei 2014