Dag 24 - 2 juli 2014 - Bac Ha - Reisverslag uit Nam Lien, Vietnam van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 24 - 2 juli 2014 - Bac Ha - Reisverslag uit Nam Lien, Vietnam van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 24 - 2 juli 2014 - Bac Ha

Blijf op de hoogte en volg Martin

02 Juli 2014 | Vietnam, Nam Lien

Vandaag is het zwaar bewolkt maar droog en dus gaan we weer naar een markt.
Om kwart voor acht zitten we op de brommer en rijden we naar Sin Cheng, een afgelegen dorpje pal aan de Chinese grens. Onderweg hangen de wolken erg laag waardoor ik weinig van het uitzicht zie. Op een gegeven moment begint het zelfs weer te regenen, maar na 10 minuten is het weer droog en begint de zon er zelfs doorheen te prikken. Dit is de mooiste markt tot nu toe en nu ben ik de attractie als enige blanke in de wijde omgeving. Iedereen is weer super vriendelijk en ze laten zich allemaal zonder problemen op de foto zetten. Als je ze dan ook nog de foto laat zien is het lachen, gieren, brullen en wil iedereen de foto zien.
Vandaag voor het eerst in m'n leven hond gegeten. Nou ja een heel klein stukje dan. Er was een stalletje waar ze het verkochten en ik vroeg of ik een stukje mocht proeven. Geen probleem natuurlijk en ze sneden een stukje voor me af. Het was toch wel even een vreemd gevoel om dat in je mond te stoppen. Maar van mij hoeft het niet meer, het was enorm taai en smaakte meer naar vet dan naar wat anders. Dus Sookie kan gerust zijn, ze gaat niet op de BBQ!!!
Toen werd ik uitgenodigd om een glaasje moonshine mee te drinken, nou dat kun je natuurlijk niet weigeren. Ze vonden het prachtig dat ik met ze meedronk, en dat om 10 uur 's morgens.
Na een paar uur op markt te hebben rondgelopen, stapten we weer op de brommer.
De wolken waren nu grotendeels opgetrokken en kwamen de schitterende uitzichten tevoorschijn. Op een punt hadden we een mooi uitzicht over China. We stopten regelmatig om foto's te maken. Momenteel zit ik op de 2000 foto's en heb ik twee 8GB geheugenkaartjes volgeschoten. Dat zijn zo'n 55 ouderwetse filmrolletjes!! Ik zou een extra tas nodig hebben gehad om die allemaal mee ts slepen. En om dan nog maar te zwijgen over de afdrukkosten.
Het is m'n laatste dag in Bac Ha, morgen ga ik verder na Sapa voor de wandeltocht van drie dagen. Grote kans dus dat het weer een paar dagen stil blijft van mijn kant.