Dag 16 - 24 juni 2014 - Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 16 - 24 juni 2014 - Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 16 - 24 juni 2014 - Hue

Blijf op de hoogte en volg Martin

24 Juni 2014 | Vietnam, Hué

Na het, weer zeer rijkelijke, ontbijt m'n rugzak ingepakt en uitgechecked. Afscheid genomen alsof we oude vrienden waren, nog een cadeautje gekregen en een fles koud water. Om kwart voor negen kwam de shuttlebus voorrijden en vertrokken we richting Danang. Na eerst wat mensen bij het vliegveld te hebben afgezet kwamen we om tien uur bij het station aan. Mijn trein vertrekt om 11:55, tenminste..... dat is de planning, ze roepen al weer van alles om maar ik versta er weer geen woord van. Grappig dat de kennis van het Engels hier best goed is, maar de uitspraak is gewoon niet te verstaan. Heb het al een paar keer meegemaakt dat iemand iets tegen mij zei en ik er geen woord van begreep. Toen ze het op papier schreven was het van oh.... zei je dat.
Aangezien ik nog minimaal twee uur op de trein moet wachten ben ik aan de overkant van het station op een terrasje ( met WiFi ) gaan zitten zodat ik m'n verslag kan bijwerken. Hetzelfde terrasje waar ik ruim een week geleden ook zat toen ik op trein naar Dong-Hoi moest wachten.
Wat mij heel erg opvalt in vergelijking met een aantal jaren geleden is dat vrijwel iedere backpacker is voorzien van een smartphone. iPad, laptop, etc. En dat iedereen overal online is. De WiFi dekking hier in Vietnam is enorm, ieder guesthouse, hotel of cafe'tje maakt reclame met het feit dat ze WiFi hebben. Vroeger had je een Lonely Planet en daar moest je het mee doen. Nu boek je even een vliegticket of kijk je online hoe laat de trein vertrekt of bel je even naar huis. Hotelletje nodig? Even snel online boeken. Heel erg handig allemaal, maar of het er ook leuker op geworden is..... Ik denk het niet, hoewel ik er zelf ook gretig gebruik van maak...
De trein arriveerde met slechts 15 minuten vertraging en kwam met een half uur vertraging aan in Hue. Onderweg hadden we nog een tropische regenbui maar de reis verliep soepel. In Hue een taxi naar het hotel genomen. De komende twee nachten blijf ik in het Nino Hotel ( http://hueninohotel.com/ ). Ik werd verwelkom als een vaste gast, glaasje vruchtensap, schaaltje met mango. Weer een fraaie kamer met alles er op en er aan. Alleen het ligbad is meer een zitbad maar dat mag de pret niet drukken.
Toen de stad in gegaan, richting de Citadel toen ik opeens een Mig straaljager een Huey helikopter en meer oud oorlogsspul zag staan. Het bleek weer een oorlogsmuseum te zijn. Bij de kaartverkoop zat niemand en alle poorten stonden open, gewoon doorlopen dus. Toen een riksja terug naar het hotel genomen, lekker decadent :-)
Er rijden hier nog heel veel riksja's rond, veel meer dan in de andere plaatsen waar ik geweest ben, zal ze dus nog wel vaker gebruiken morgen want het is makkelijker dan lopen bij 34C.

  • 24 Juni 2014 - 18:47

    Annet:

    Nou Martin, wat een luxe he! Met een riskja naar het hotel, in het hotel een leuke verwelkoming. Geweldig land allemaal als ik dat zo lees. Ik ben het met je eens, dat het jammer is dat alles nu zo snel geregeld kan worden, voorheen toch meer romance zullen we maar zeggen:-) cobie met Ria geweldig werk verricht in de moestuin! Al gezien denk ik ,maar toch.
    Groetjes van Martien en mij, Annet
Martin

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 116564

Voorgaande reizen:

19 Maart 2020 - 13 April 2020

Vietnam 2020 Van Saigon naar Hanoi

29 Mei 2019 - 20 Juni 2019

Roadtrip Corsica 2019

21 Maart 2018 - 16 Maart 2018

Singapore en Maleisië 2018

04 April 2017 - 01 Mei 2017

China 2017

09 Juni 2014 - 12 Juli 2014

Vietnam 2014

Landen bezocht: