Dag 14 - 22 juni 2014 - Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 14 - 22 juni 2014 - Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 14 - 22 juni 2014 - Hoi An

Blijf op de hoogte en volg Martin

22 Juni 2014 | Vietnam, Hoi An

Vanmorgen in bed eens liggen denken over m'n route. De planning is twee dagen hier, dan met de trein naar Hue. Daar 1 dag blijven, dan met de trein naar Dong Hoi, 1 nacht blijven en de volgende ochtend met het vliegtuig naar Hanoi.
Een beetje omslachtig allemaal, dat moet makkelijker gaan. En inderdaad, ik kan 1 dag extra in Hue blijven en dan daar vandaan naar Hanoi vliegen. Probleem is alleen dat ik al een ticket van Dong Hoi naar Hanoi heb gekocht.
De receptie belt voor mij naar Vietnam Airlines. Geen probleem, stuur maar even een mailtje. Mailtje gestuurd en heel snel kreeg ik antwoord. Voor US$ 17,- krijg ik een nieuw ticket. Meteen een treinkaartje naar Hue bij de receptie geregeld, ze zorgen er ook voor dat de shuttlebus mij naar het station brengt. Ik moet zeggen dag ze in Vietnam heel behulpzaam zijn met dit soort zaken, zeg maar wat je wilt en ze regelen het voor je.
Ook een uitje voor morgen geregeld, met de bus naar My Son, een tempel complex in de jungle en dan met de boot terug naar Hoi An.
Nu alles geregeld is ga ik Hoi An verkennen, een leuk oud vissersdorpje dat op de Unesco lijst staat. Het is wel heel erg toeristisch met veel winkeltjes en restaurantjes, maar het is een heel gezellig plaatsje.
Helaas zit het weer niet mee, de zon schijnt volop en het is zo'n 38C, na een uurtje in de volle zon rondlopen ben ik kapot en vlucht ik m'n hotel weer in. Hopelijk koelt het aan het eind van de middag een beetje af, dan ga ik het nog eens proberen.
Inmiddels is het donker en lekker buiten, denk nog wel een graad of 30C maar goed vol te houden. Het net luxe in een restaurant gegeten, makreel gestoofd in een bananenblad met rijst en een lekker sausje. Als toetje fronzen yoghurt met vers tropisch fruit en knapperig cocosschaafsel er over heen. En een paar glazen vers limoensap erbij. Ik was maar liefst 7 euro kwijt, dat ga ik dus niet iedere dag doen, het geld groeit me niet op rug ;-)

  • 22 Juni 2014 - 22:12

    Ria:

    Klinkt lekker dat eten. Mijn moeder en ik hadden 2,5 kilo tuinbonen (gedopt gewicht) geplukt en hebben Chinees eten gehaald. Toch geen opgewarmd prakkie uit diepvries dus! Xxx

  • 23 Juni 2014 - 16:40

    Liesbeth:

    Hoi. Martin.

    Wat leuk om je verslag te lezen en zo je belevingen te kunnen volgen.
    Het lijkt mij wel leuk, maar ik ben toch blij dat ik niet zo'n reis moet maken.
    Zou ook niet gaan op mijn leeftijd, in die hitte.
    Als het hier 30 graden is, heb ik het al heet genoeg.
    En vliegen is ook niet mijn hobby.
    Maar ik wens jou nog een hele fijne tijd en geniet er van, maar dat zal wel lukken.

    Heel veel groetjes uit Veldhoven.
    Ton en Liesbeth

  • 23 Juni 2014 - 16:47

    Liesbeth:

    En de foto's zijn natuurlijk helemaal geweldig om te zien.

    Geniet er van.

    Groetjes L

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Martin

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 116584

Voorgaande reizen:

19 Maart 2020 - 13 April 2020

Vietnam 2020 Van Saigon naar Hanoi

29 Mei 2019 - 20 Juni 2019

Roadtrip Corsica 2019

21 Maart 2018 - 16 Maart 2018

Singapore en Maleisië 2018

04 April 2017 - 01 Mei 2017

China 2017

09 Juni 2014 - 12 Juli 2014

Vietnam 2014

Landen bezocht: