Dag 10 Vallee d`Asco en Haut Asco - Reisverslag uit Corte, Frankrijk van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 10 Vallee d`Asco en Haut Asco - Reisverslag uit Corte, Frankrijk van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 10 Vallee d`Asco en Haut Asco

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

08 Juni 2019 | Frankrijk, Corte

Vanmorgen zijn we in NW richting vertrokken naar Haut Asco. Dit is een ski gebied waar een doodlopende weg naar toe loopt. Boven zou een mooi terras zijn met uitzicht op de hoogste bergtoppen van Corsica waaronder de Monte Cinto. Onderweg kwamen we nog een schilpadden fokstation tegen waar ze de lokale schilpadden fokken en ze later uitzetten. Toen we weer wegreden zagen we een paar honderd verder zowaar een schilpad in het wild lopen.
Nu begon de weg te stijgen en werd smaller. Maar de uitzichten waren weer prachtig. Na een kilometer of 12 kwamen we bij het skistation. Het waaide hier hard en het was bewolkt. Niet echt weer om lang op een terras te zitten. Toen begon het ook nog te regenen en vluchtten we snel naar binnen.
De regen duurde niet lang maar echt zonnig werd het niet meer. Dus zijn we weer gaan afdalen en meteen kwam de zon weer door. Nog even met de voetjes in een koude beek gezeten, echt ijskoud!!!
Onderweg in Asco hebben we nog een lekker plankje met worst en kaas (allemaal lokaal) gegeten en een potje lokale honing gekocht.
Martin

Actief sinds 19 Mei 2014