Dag 07 Vallee de la Restonica - Reisverslag uit Corte, Frankrijk van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 07 Vallee de la Restonica - Reisverslag uit Corte, Frankrijk van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 07 Vallee de la Restonica

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

04 Juni 2019 | Frankrijk, Corte

Vanmorgen eerst een beetje uitgeslapen toen naar de bakker gereden voor croissants en stokbroden en nog wat andere boodschappen gedaan.
Na het ontbijt zijn we naar de Vallee de la Restonica gereden. Door deze vallei loopt een weg die boven aan dood loopt. De weg op zich was al erg mooi maar helemaal boven was het pas echt mooi, een echt alpine gebied. Boven staan een aantal herderhutjes, een kaasmakerij. Het plan was om naar een gletchermeer te wandelen maar het was al erg warm en we hadden geen zin om in die warmte 500m te gaan klimmen. We hebben boven nog even lekker met de beentjes in het ijskoude water gezeten voordat we weer met de afdaling begonnen. Over de afdaling gesproken, die Corsicanen kunnen en/of durven geen auto te rijden. Ok het zijn smalle wegen en niet al te goed onderhouden, maar je kunt er lekker op doorrijden. Totdat er dan weer zo'n Corsicaan voor je opduikt. Dan gaat het gas er af en de rem er op. Helemaal als er dan ook nog een tegenligger aankomt. Dan halen ze de vreemdste toeren uit om elkaar te passeren terwijl het makkelijk past. Alletwee een beetje de berm in en klaar. Dolkomisch om te zien hoe ze voor- en achteruit steken, uitstappen om te kijken hoeveel ruimte er is en dan heeeeeeel langzaam elkaar passeren terwijl er nog 30cm ruimte tussen de auto's is. Heel af en toe zit er dan weer een hele snelle jongen tussen die overal maling aan heeft en zelfs in scherpe bochten inhaalt waar je niets kunt zien. Maar de slome rijders vormen hier de meerderheid.
Martin

Actief sinds 19 Mei 2014