Dag 14 t/m 19 - woensdag 4 april t/m maandag 9 apr - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 14 t/m 19 - woensdag 4 april t/m maandag 9 apr - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 14 t/m 19 - woensdag 4 april t/m maandag 9 apr

Blijf op de hoogte en volg Martin

10 April 2018 | Maleisië, Pulau Tioman

Vanmorgen op tijd opgestaan en bij een tentje naast de deur ontbeten. Vandaag is de dag dat we naar Pulau Topman gaan, dus moeten weer een stukje rijden. Eerst een stuk over de snelweg richting Singapore. Na zo'n 100km verlaten we de snelweg en rijden naar de havenstad Mersing. Onderweg veel Jungle maar op heel veel plaatsen zie je alleen nog maar palmolie plantages. Ook komen we de ene na de andere vrachtwagen met enorme boomstammen tegen. En dat allemaal omdat wij zo nodig hardhouten meubels willen hebben. Denk dat er over een paar jaar hier geen Jungle meer over is.

Ruim op tijd komen we in Mersing aan. We parkeren de auto op een bewaakte parkeerplaats en gaan een hapje eten. We hadden niet veel trek dus we besloten wat kleine hapjes te bestellen. Komen ze daar met vier grote schalen vol eten aanzetten. Dat verwacht je toch niet voor zo'n 7 euro? We hadden wat sardientjes besteld maar die bleken in gefrituurde oliebollen te zitten en de paar kleine loempia's bleken twee borden vol te zijn. Veel te veel dus. Uiteindelijk hebben de boel laten inpakken en hebben we het aan de bewaker van de parkeerplaats gegeven Toen zijn we de tickets voor de ferry gaan afhalen. Ja hoor de tickets voor mr. Martin lagen klaar. Overal noemen ze me mr. Martin. Mijn achternaam is nuitspreekbaar voor ze. Toen werden we naar de ferry gebracht. Het was laag water en waarschijnlijk te zwaar beladen. We liepen dus bijna vast. Oplossing: zoveel mogelijk passagiers moesten op het voordek gaan staan zodat de achterkant omhoog kwam. Zo voeren we langzaam de haven uit en kon eindelijk het gas er op. Anderhalf uur later zagen we een paradijselijk eiland, Pulau Topman. Op de kade werden we opgewacht door iemand van het Resort. De bagage werd snel overgeladen in een speedboat en als snel gingen op weg naar het Resort. Na een kwartier varen, waarbij de mooie kust konden bekijken, waren we er al. De bagage konden we laten staan, die werd voor ons naar het huisje gebracht. Eenmaal aan wal werden we begroet met een cocktail voordat we ons huisje werden gebracht

Nadat we onze spullen hadden gekregen hebben we meteen onze zwemkleding aangetrokken en een duik in de Zuid-chinese zee genomen. Vanuit ons huisje ligt de zee op zo'n 10 meter. Dus met een flinke sprong lig je er in. Het is een vrij klein Resort met zo'n 30 huisjes. Er is een goed restaurant en een zwembad. De meeste dagen verbrengenn we luierend aan het zwembad door. Het water in het zwembad is tamelijk fris, zo'n 20 graden. De oceaan is met zo'n 25-30 graden een stuk warmer.

Vandaag, zondag 8 april, is het weer niet zo mooi maar wel warm. Op het moment dat we in zee zwemmen begint het flink te regenen. Een leuke ervaring want het blijft erg aangenaam.

De laatste dag geniet Ria van een massage en pedicure. Ondertussen dobber ik lekker in zee. De zee is wat onstuimiger Vandaag, snorkelen gaat vandaag niet lukken omdat er onderwater vrijwel geen zicht is. De afgelopen dagen was het prachtig helder water met veel vis en koralen. Een keer kwam ik zelfs een rifhaai tegen. Niets om bang voor te zijn want het was een jong beestje van zo'n 40 a 50cm lang

Wel erg leuk om te zien. Maar waar kleine haaien zijn, zijn ook grote haaien. Helaas, die heb ik niet gezien. Na het eten kregen we gisteravond nog een fles wijn cadeau als afscheid. Die hebben we 's avonds op ons terras gedronken. Je krijgt hier trouwens elke dag wel iets. De ene dag liggen er koekjes in de kamer de volgende dag weer zakjes met nootjes.

Martin

Actief sinds 19 Mei 2014