Dag 14 - Van Zhangjiajie naar Xi'an, of toch niet? - Reisverslag uit Zhangjiajie, China van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 14 - Van Zhangjiajie naar Xi'an, of toch niet? - Reisverslag uit Zhangjiajie, China van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 14 - Van Zhangjiajie naar Xi'an, of toch niet?

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

17 April 2017 | China, Zhangjiajie

Vandaag vertrekken we met de nachttrein naar Xi'an. Dus na het ontbijt ingepakt en we waren klaar om te gaan, toen ik besloot om even naar de kaartjes te kijken. Toen zag ik tot m'n schrik dat op het kaartje 18 april stond en dat terwijl het vandaag de 17e is. Oeps ik heb dus de vekeerde datum doorgegeven toen ik de kaartjes bestelde. Gelukkig konden we hier in ons hotel nog een extra nacht blijven. Ook hebben ze voor ons naar het hotel in Xi'an gebeld om te vertellen dat we een dag later zouden komen. Meteen even alle andere treinkaartjes gecontroleerd en die bleken allemaal te kloppen. Dus we hebben een extra dag in Zhangjiajie, kunnen we mooi het centrum even gaan bekijken. We probeerden een taxi naar het centrum te krijgen maar geen een taxi wilde ons naar het centrum brengen, vreemd... Toen zijn we maar op een stadsbus richting het centrum gesprongen. Onderweg draait de bus opeens een of ander busdepot op, dat vonden we al vreemd maar het werd nog vreemder toen de bus, vol met passagiers de wasstraat in reed. Drie minuten later en schoon vervolgde de bus z'n route naar het centrum weer. Dit kan toch alleen in China. Het centrum van Zhangzjiajie is vrij modern maar een kabaal!! Alle winkels hebben speakers voor de winkel staan waar hopen herrie uit komen. Het leek een beetje op een kermis. Maar geen toerist te bekennen dus de mensen keken vreemd naar ons en riepen vaak 'Hello'. We kwamen in een straat met landbouwartikelen (zaden en massa's bestrijdingsmiddelen) en daar kocht ik wat zaden voor in m'n moestuin. Nou daar begrepen die Chinezen helemaal niets van. Een westerling die zakjes zaad in China komt kopen?? Later kwamen we toevallig langs de centrale markt en was mijn dag weer helemaal goed. Wat een smerigheid zeg, niet te geloven. Weer heel veel vlees een beestjes in kooien. Op de vloer lagen dode ratten en bij de standjes lag veel slachtafval dat niet echt fris rook. Maar de foto's die je daar kunt maken, fantastisch!
Nou, morgen gaan we dan naar Xi'an???
Martin

Actief sinds 19 Mei 2014