Dag 12 - Zhangjiajie National Forest Park - Reisverslag uit Zhangjiajie, China van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 12 - Zhangjiajie National Forest Park - Reisverslag uit Zhangjiajie, China van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 12 - Zhangjiajie National Forest Park

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

15 April 2017 | China, Zhangjiajie

Vanmorgen eerst genoten van een lekker ontbijt in ons hotel. Na het ontbijt onze vuile was ingeleverd, vanmiddag krijgen we het gewassen en droog terug en dat voor 40 Yuan of 6 euro. Toch een stuk duurder dan toen ik hier in 2003 was. De prijzen zijn sowieso gestegen sinds die tijd. Toen kon je nog uit eten voor 5 euro maar nu zit je vaak toch aan de 15 euro per persoon. Maar ach, het is nog steeds goedkoop voor ons.
De voorspelling was dat het vandaag zou gaan regenen maar de zon scheen en de temperatuur liep snel op. Toen zijn we naar het busstation gelopen en hebben een busje naar het Zhangjiajie National Forest Park genomen. Een rit van een uur voor 1 euro 75. In dit park komen jaarlijks 20 miloen bezoekers maar vandaag viel de drukte nog mee. De toegangsprijs is absurd hoog, 245 Yuen per persoon, ongeveer 37 euro per persoon. Maar ok, je mag dan wel vier dagen achter elkaar het park in en het busvervoer binnen het park is gratis. Zodra we binnen zijn zien we apen, daar lopen er aardig wat van rond. Volgens mij zijn het Makaken. We lopen een stukje het park in en pakken dan de bus naar een van de kabelbanen in het park. De kabelbaan gaat naar het Huangahi Village op 1000m hoogte en met een prachtig uitzicht over het park. We hadden ook te voet naar boven kunnen gaan maar om bij 28c 3878 traptreden te beklimmen leek ons niet zo leuk. De uitzichten boven waren inderdaad schitterend. De Chinezen beweren dat de makers van de film Avatar (totaal waardeloze snertfilm in mijn ogen) dit landschap als voorbeeld voor de film hebben gebruikt. Na een uurtje boven rond gelopen te hebben, hier ook veel apen trouwens, zijn we weer met het kabelbaantje naar beneden gegaan. Grappig feitje trouwens, De Chinezen kopieren alles maar de kabelbanen hier komen toch echt uit Zwitserland.
Beneden aangekomen weer een bus genomen naar een ander deel van het park. Daar hebben we de Golden Whip Stream Trail gelopen. Een wandeling van 7km langs een rivier met links en rechts enorme torens van rotsen. Hier zat het echt vol met apen die achter elkaar aanzaten in de bomen en in de rivier van rots naar rots sprongen. Soms ging dat niet goed en kregen ze een natte kont. Na de wandeling hebben we weer een bus gepakt naar de uitgang van het park. Eenmaal buiten hebben we weer een bus terug naar Zhangjiajie gepakt en 1:20 later waren we weer terug in het hotel. Lekker gegeten bij een stalletje voor het hotel.
Martin

Actief sinds 19 Mei 2014