Dag 9 - 13/0/2017 Fenghuang - Reisverslag uit Fenghuang, China van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 9 - 13/0/2017 Fenghuang - Reisverslag uit Fenghuang, China van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 9 - 13/0/2017 Fenghuang

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

13 April 2017 | China, Fenghuang

Vanmorgen wilden we eerst gaan ontbijten maar dat viel tegen. Omdat hier bijna geen westerlingen komen kun je hier alleen maar Chinees ontbijt krijgen. Nou vinden we het eten hier zalig maar om nou noedelsoep op de nuchtere maag te gaan eten, nee, dat nou net weer niet. Het weer is vandaag, net als gisteren perfect, blauwe lucht, zon en 26C. De Chinesen lopen trouwens nog steeds met dikke jassen aan. Dus zonder ontbijt maar aan de wandel gegaan. Onderweg vonden we een tentje waar ze dan tenminste koffie verkochten, dat was tenminste iets. Het is u minder druk dan gisteravond al kun je aardig gek worden van al die groepen Chinesen, de leider met vlag voorop en maar ratelen door een soort van megafoon. Cina is een fantastisch land maar die herrie overal is om gek van te worden. Een Chinees die staat te telefoneren hoor je drie straten verder. Volgens mij begrijpen ze nog niet helemaal het principe van de telefoon. Die andere persoon is ver weg dus moet je je longen uit je lijf schreeuwen. Maar vandaag was het dus redelijk rustig. Toen vonden we een cafe'tje aan bet water en verkochen Cheesecake met blauwe bessen. Dat smaakte best goed als ontbijt, helemaal met het schitterende uitzicht er bij. Qua prijs viel het dan weer zwaar tegen, 15 euro voor twee stukjes gebak en 2 koppen thee. Helemaal als je je bedenkt dat het gemiddeld maandinkomen in China ongeveer 100 euro is. Maar ach, het is vakantie dus wat maakt het uit.
Toen hebben we nog een boottochtje over de rivier gemaakt wat ook leuk en relaxed was.
Ria staat vandaag in de belangstelling van de Chinesen en moest met ze op de foto. We worden nog beroemd hier.
Voor de restaurants staan alle spullen die ze verkopen, zo ook de dieren, die bewaren ze levend totdat de keuken ze nodig heeft.
Zo zie je kippen, fazanten, ganzen, beverratten en katten in kleine kooitjes zitten. Wijs ze aan en ze worden voor je klaar gemaakt. Net weer wat eten ingeslagen voor morgen onderweg, de busreis naar Zhangjiajie. Zomeetn weer op stap en een hapje eten.
Martin

Actief sinds 19 Mei 2014