Dag 6 - Rustdag in Guilin - Reisverslag uit Guilin, China van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 6 - Rustdag in Guilin - Reisverslag uit Guilin, China van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Rustdag in Guilin

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

10 April 2017 | China, Guilin

Vandaag hebben we een soort van rustdag gehouden. Eerst weer lekker ontbeten. Toen wilden we buskaartjes naar Fenghuang gaan koen voor a.s. woensdag. Maar tja, hoe pak je dat aan in China. Ik had al begrepen dat er twee busstations in Guilin zijn en ik wist ook al bij welke we moesten zijn. Waar dat busstation lag, dat wist ik dan weer niet. Het lijkt allemaal heel problematisch maar de oplossing was eenvoudig. Ik ben naar de receptioniste gegaan en gevraagd of zij twee biefjes voor mij wilde schrijven. Een met de naam van het bustation in het Chinees en op het andere briefje dat ik 2 kaartjes naar Fenghuang voor woensdag 12 april wilde hebben. Toen zijn we in een taxi gesprongen en hielden briefje een onder z'n neus. Dat werkte, voor weer net meer dan anderhalve euro bracht hij ons naar het busstation. Op het busstation was een rij loketten. Daar naar het loket gelopen waar niemand voor stond en briefje twee laten lezen. Vijf minuten later stonden we weer buiten met de kaartjes. Zo simpel is het.
Toen hebben we weer een taxi terug naar het centrum genomen en zijn we naar de markt gelopen. Een echte Chineze markt, iets mooiers is er in mijn ogen niet. De geuren (niet allemaal even aangenaam),de kleuren en de mensen, fantastisch. Er was ook eem grote vlees afdeling waar driftig werd gehakt en gesneden. Je loopt door bloed, modder en ander afval. Die geur vond Ria wat minder aangenaam maar ik kan daar blijven fotograferen. Ook verkochten er ze veel groentes die ons onbekend zijn, levende vissen, schilpadden, kikkers, kippen, eenden, ganzen en konijnen. Je zou zo een kinderboerderij of een restaurant kunnen beginnen.
's Middags hebben we een rondvaart gemaakt over de vier meren die in Guilin liggen. Via het hotel hadden we kaartjes gekocht. Met wat vragen kwamen we uiteindelijk op de juiste plek. Toen de juiste boot vinden, dat viel niet mee. Uiteindelijk wezen ze ons een boot aan, maar de stoelnummers die wij hadden gekregen bestonden niet opp die boot. Dus toen werd er een Chinese vrouw van haar stoel verwijderd zodat wij daar konden zitten. Daar was ze niet blij mee maar dat kon ons niet veel schelen. Na de rondvaart zijn we nog een stuk door Guilin gelopen.
's Avonds weer bij ons mannetje gegeten.
Vandaag was het de hele dag zo goed als droog maar met 21C wel frisjes.
Martin

Actief sinds 19 Mei 2014