Dag 3 - Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 3 - Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 3 - Shanghai

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

07 April 2017 | China, Sjanghai

Voor vanmorgen hadden we de wekker om 7 uur gezet. Maar toen de wekker ging hoorden we de regen op het dak kletteren. Dus draaiden we ons nog maar een keertje om. Om 11 uur werden we weer wakker en was het droog.
Na weer een lekker ontbijt bij onze Franse bakker pakten we de metro naar het Financial District. Heel veel wolkenkrabbers bij elkaar waarvan de toppen in d mist verdwenen.
Het had dus geen nut om een van die torens te beklimmen. We hadden nog een rondvaart over de Yangtze willen maken maar moesten daar een uur voor wachten en het weer was ook niet super. Toen weer in de metro gestapt naar de Shikumen gegaan. Een oude wijk met kleine huisjes en smalle gangetjes. Hier wonen de gewone Chinezen en zie je geen Ferrari's, Lamborghinies, Porsches, grote Mercedessen en luxe Tesla's rondrijden. Hier zie je nog de bakfietsen die torenhoog beladen zijn. We vonden hier ook een heel leuk restaurant waar we heerlijk gegeten hebben. Nog wat door de wijk gelopen en weer op de Metro gestapt. De metro's zijn hier super. De treinstellen zijn super lang en je hoeft nooit lang op de volgende te wachten. Binnen twee minuten komt de volgende al aangereden. Al met al een perfecte manier om door de stad te rijden. Bij het PeoplesSquare uitgestapt maar daar was alniet veel meer te beleven. Toen maar terug naar huis gegaan.
's avonds nog even gaan eten in een soort van Rock Cafe. Het valt me teendat je in Shanghai helemaal geen streetfood kunt vinden, jammer want dat is altijd erg lekker.
Maar we zaten daar dus en bestelden twee halve gebraden kippen. Komt ze terug en zegt 'we hebben geen halve kippen meer, alleen hele'. Waarop Ria zegt 'dan kun je er toch een halveren?!?'. Oh ja, dat kan natuurlijk ook. En dus krgen we toch ieder een halve kip.
Moren moeten we vroeg op want dan pakken we de hoge snelheids trein naar Guilin. Een rit van 1600km.
Martin

Actief sinds 19 Mei 2014