Dag 1 - We zijn er!!! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 1 - We zijn er!!! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 1 - We zijn er!!!

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

05 April 2017 | China, Sjanghai

Aangezien we wat verbindingsproblemen hadden kon ik dit niet eerder plaatsen.

Na een reis van 27 uur zijn we op onze eerste bestemming aangekomen.
Het begon allemaal op dinsdagochtend om 9:30 bij de bushalte in Vught. Met de bus naar Den Bosch en vandaar met de intercity naar Schiphol.
Op Schiphol een hapje gegeten en in de rij voor security gaan staan. Dat duurde ruim een half uur.
Vervolgens ingestapt en konden we vertrekken. Aangezien het enorm druk qua vlieguigen was liepen we al een uur vertraging op voor da we konden opstijgen. Met de Airbus A380-800 is het prettig vliegen, de verzorging was goed. We vertrokken in zuid ooatelijke richting over Duitsland, Tsjechie, Slowakije en Hongarije.Vervolgens over Roemenie en Bulgarije. Toen staken we de Zwarte Zee over naar Turkije. Volgens de route op het scherm zou de reis verder gaan via Syrie en Irak nnar Dubai. Maar blijkbaar vonden ze datniet echt een veilige route. Boven Turkijke begonnen we in Oostelijke richting te Vliegen. We staken de grens naar Iran over en vlogen daar in zuidelijke riching naar de Perzische Golf en voor we het wisten stonden we in Dubai. Wat ons in Dubai op viel? Dat de wc' s daar verwarmde brillen hebben (het is midden in de wostijn!!) en dat het water waarmee je doorspoelt ook warm is !! (vraag niet hoe we dat weten).
vervolgens vertrokken we om 03:00 richting Shanghai. We vertrokken in oostelijke richting over de Perzische Golf. Draaaiden toen in Noord Oostelijke richting over Pakistan en India. Meteen i het begin kregen we ontbijt en vielen toen in slaap. Toen we wakker werden vlogen we net over de grens van Burma naar China. Tijd voor de lunch. Daarna was het nog die uur vliegen naar Shanghai waar me mooi op tijd aan kwamen.
Het duurde nog eens 1,5 uur om dor de douane heen te komen maar dat ging verder heel makkelijk. Stempel in het paspoort en klaar.t
Toen gingen we op zoek naar onze slaapplaats. Eerst met de Maglev met 300km/h naar de stad en daar overgestapt op de metro. Raadsel: hoeveel Chinezen passen er in een metro??? Nou, heel erg veel. Maar hij reed snel en we waren er dus ook redelijk snel. Een ritje met de metro kost hier 4 Yuan, dat is 64 cent.
Vervolgens moesten we 15 minuten lopen naar onze AirBnB. Een leuke kamer in een oud huis. Om ons heen staan allemaal wolkenkrabbers met veel glas. Maar ook hier hebben we weer een verwarmde wc bril. Meteen na aankomst ben ik naar het station gegaan om onze gereserveerde teinkaartjes op te halen, dat ging verbazend eenvoudig. Toen weer met de metro terug. Het was inmiddels 20:30 maar de metro was nog steeds stampvol. Aangezien we niet ver meer wilden lopen om een restaurantje te vinden, doken we om de hoek een japans restaurantje in waar een heerlijke soep gegeten hebben. Toen nog even onder de douche en lekker slapen.
Martin

Actief sinds 19 Mei 2014