Dag 32 - 10 juli 2014 - Hanoi - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 32 - 10 juli 2014 - Hanoi - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 32 - 10 juli 2014 - Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Martin

10 Juli 2014 | Vietnam, Xóm Pho

Ik heb het geprobeerd, maar de pc en de internetverbinding die ze hier hebben zijn enorm traag zodat foto's uploaden niet echt een optie is.
Vanmorgen weer door de stad gezworven. op een geven moment sta ik een foto te maken komt er een oud mannetje die me wenkt dat ik een foto van hem moet maken. Ik loop naar hem toe en hij verdwijnt in een klein kamertje. Ik er natuurlijk achteraan. In dat kamertje staat een oude piano en hij begint te spelen. Hij vond het prachtig dat ik daar een foto van maakte en schudde mij de hand. Grappig mannetje.

Vanmiddag een mooi Frans-Vietnamees restaurantje gevonden en daar drie soorten saté gegeten, erg lekker. Voor Vietnamese begrippen duur maar voor mij nog steeds goedkoop.
Vanavond ga ik er ook eten als afscheid van Vietnam en de zalige Vietnamese keuken.

Morgen is het dan zover, de terugreis. Als het goed is staat er om 9:00 een taxi voor de deur om mij naar het vliegveld te brengen. Om 12:30 vertrek ik dan naar Singapore ( SX175 ) waar ik om 17:00 aan kom. Dan moet ik een kleine 7 uur wachten voor m'n vervolgvlucht naar Amsterdam ( SX 324 ) waar ik rond 07:00 zou moeten aankomen. Dan nog een uurtje treinen naar Vught. Een reisje van in totaal zo'n 26 uur.

Voor degenen die mijn vluchten live willen volgen om te zien waar het vliegtuig zich op dat moment bevindt:

De Nederlandse tijden van mijn vluchten zijn: SX175 vr 7:30 - 10:30 en SX324 vr 18:00 - za 07:00

Vul bij maatschappij "SIA" (Singapore Airlines) in en bij vluchtnummer "175" voor de vlucht van Hanoi naar Singapore, en "324" voor Singapore naar Amsterdam.

Rond een uur of 6 wilde ik naar het restaurant lopen, maar toen ik de deur uitstapte begon het te regenen, en hoe. Dus maar weer naar binnen gegaan om de bui af te wachten. Het kwam weer met bakken uit de lucht vallen. Een uurtje later was het weer droog. en kon ik alsnog gaan.
De eigenaar van het restaurant, Didier Colou, heeft al voor heel wat mensen van the rich and famous gekookt, zoals President Bush, de Sultan van Maleisië, Fidel Castro, Martin Heimering, President Clinton, Prins Sihanouk van Cambodja, etc, etc.
Ik heb vandaag zijn Duck à l'orange op Vietnamese wijze gegeten. Dat smaakte echt heel erg goed, en dat voor zo'n € 8,-
Jammer dat het m'n laatste avond is anders was ik er zeker terug gekomen.
Na het eten nog een stukje gelopen en kwam ik in het park rond het Hoan Kiem meer. Hoewel het al half tien was, was het er een drukte van belang. Groepen vrouwen die op oude popsongs oefeningen deden, verderop werd dansles gegeven, grappig om te zien allemaal.
Dit was m'n laatste rondje door Hanoi. M'n spullen zijn ingepakt en ben klaar voor vertrek.
Ria, je kunt me herkennen aan een oranje rugzak en een grote zwarte tas ;-)

• 10 Juli 2014 - 18:00

Annet:

Een hele goede reis Martin, ik heb echt genoten van je verhalen!
    Groetjes een fijn weerzien met Ria en Sookie !
    Annet

Verslag uit: Vietnam, Xóm Pho