Dag 23 - 1 juli 2014 - Bac Ha - Reisverslag uit Nam Liên, Vietnam van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 23 - 1 juli 2014 - Bac Ha - Reisverslag uit Nam Liên, Vietnam van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 23 - 1 juli 2014 - Bac Ha

Blijf op de hoogte en volg Martin

01 Juli 2014 | Vietnam, Nam Liên

Vanmorgen was de gids er om half acht alweer. Vandaag gaan we met de brommer naar de markt van Coc Ly, een klein dorpje ver van de bewoonde wereld, zo'n 40km hier vandaan.
Het regende een beetje en ik heb o.a. m'n regenjack in Hanoi achter gelaten. Dacht dat het wel droog zou blijven... Niet dus. Gelukkig kan ik van de gids een poncho lenen zodat ik toch droog blijf.
Toen we vertrokken regende het wat maar hoe verder we kwamen des te harder begon het te regenen. De weg er naar toe was op sommige plekken erg slecht. Ze zijn de weg aan het vernieuwen maar volgens mijn gids schiet het niet echt op. Ze zijn nu al drie jaar bezig over een stukje van 18km. Regelmatig lopen er flinke modderstromen over de weg en is het aardig glibberig. Het landschap is prachtig, maar vanwege de zware regen heb ik m'n camera lekker droog in de tas gelaten, zometeen is de lens weer kapot. Toen we eenmaal in Coc Ly waren aangekomen kwam het met bakken naar beneden.
Na een half uurtje werd het wat droger en kon ik de markt gaan bekijken en foto's maken. Er waren, in tegenstelling tot de zondagsmarkt van Bac Ha, vrijwel geen toeristen. Het waren bijna allemaal mensen van de H'mong stam die er rondliepen en dat leverde weer mooie plaatjes op.
Via een andere route reden we terug naar Bac Ha. Weer door een prachtig landschap. Helaas begon het weer te regen en de laatste 5km reden we weer door een echte tropische regenbui. Koud is het echter niet, nog steeds 25C.
Na een lekkere douche ben ik nu het verslag aan het bijwerken. En zowaar het begint lichter te worden. Zo meteen even lunchen en dan het dorp eens gaan verkennen.
Morgen is er weer een markt in een ander dorp en de weersverwachting is goed voor de komende dagen. Dus waarschijnlijk ga ik morgen weer naar een markt.

Ps. Straks zet ik er weer wat foto's bij.

Verslag uit: Vietnam, Nam Liên

Martin