Dag 21 - 29 juni 2014 - Bac Ha - Reisverslag uit Nam Liên, Vietnam van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 21 - 29 juni 2014 - Bac Ha - Reisverslag uit Nam Liên, Vietnam van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 21 - 29 juni 2014 - Bac Ha

Blijf op de hoogte en volg Martin

29 Juni 2014 | Vietnam, Nam Liên

Weer vroeg moeten opstaan vandaag, 05:30. Vandaag ga ik naar Bac Ha waar ze vandaag de zondagmarkt houden. De bergstammen uit de omgeving komen daar schijnbaar allemaal naar toe.
Om 6:00 zit ik buiten op het terrasje, het schijnt dat de bus naar Bac Ha hier voorbij komt, en dan kun je 'm aanhouden. Er rijden hier constant grote zware vrachtwagens voorbij, en niet zachtjes. Ze komen met hoge snelheid aangereden, hand continue op de claxon, zo van " let op ik kom er aan en stop voor niets en niemand." Denk dat ze met 80-90 door het stadje denderen op weg naar China of ergens in de provincie.
Om 6:30 komt het busje aanrijden, ik spring op, pak m'n spullen en spring voor het busje de weg op. Gelukt, hij stopt en ik zit er in. Het is een rit door een prachtige omgeving en twee uur later ( 60.000 Dong of € 2,-) zijn we in Bac Ha. Gisteravond heb ik nog een hotel geregeld en de bus stopt daar pal voor de deur.
Mooie kamer op de 4e verdieping met uitzicht over het stadje en de markt. Wel iets duurder dan gisteren ( US$ 20,- of € 14,50) maar nu met ramen en balkon.
Snel m'n spullen naar de kamer toegebracht meteen door naar de markt. Het ziet inderdaad zwart van de bergvolkeren, ( http://en.m.wikipedia.org/wiki/Hmong_people ) zoals de Flower H'mong en de Blue H'mong.
Echt een prachtig gezicht al die gekleurde kleding van ze. Ook een goede plek om wat souvenirs in te slaan. De temperatuur is hier heel erg aangenaam, ik schat zo'n 25C. Wel is het hier bewolkt maar de zon komt er wel regelmatig door heen.

Verslag uit: Vietnam, Nam Liên

Martin