Dag 17 - 25 juni 2014 - Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 17 - 25 juni 2014 - Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 17 - 25 juni 2014 - Hue

Blijf op de hoogte en volg Martin

25 Juni 2014 | Vietnam, Hué

Vanmorgen weer een lekker ontbijt gekregen, ik kom kiezen uit soep, noedels, of een gebakken eitje met toast. Heb voor het laatste gekozen, kreeg er watermeloen en twee soorten jam bij.
Na het ontbijt een riksja gepakt naar de markt. Het is een hele grote markt met veel mensen van het platteland die hun groenten, kippen, eenden en wat niet meer komen verkopen. Toen ik van de markt afkwam stond mijn riksja er nog. Hij wilde mij wel de hele stad rondfietsen. Aangezien het weer erg heet was vond ik dit wel een strak plan en kwamen een prijs van 6 euro overeen, voor de hele ochtend. Hij was er erg mee in z'n nopjes. Volgens mij was de prijs ook een klein weekinkomen hier, maar ach, hij blij, ik blij.
Hij heeft me veel plekjes laten zien waar je lopend niet zo snel zou komen.
Tenslotte zijn we naar de citadel gegaan, vergelijkbaar met de verboden stad in Beijing. Helaas hebben de Amerikanen hier ook een slachting aangericht. Van de 148 gebouwen die er stonden zijn er nog maar 20 overgebleven. De citadel staat nu op de Unesco lijst.
Overal zie je nog de schade die de bominslagen hebben achtergelaten.
Na de citadel heeft m'n chauffeur me weer na m'n hotel gebracht. Tijd voor een middagdutje :-) Vanavond Hot Pot gegeten, het is hier anders dan in China. Ten eerste is het totaal niet hot. Hier krijg je een schaaltje met groenten en een bakje ongekookte noedels.
Het was een seafood Hot Pot, de seafood zat er al in. Zodra het eenmaal kookt doe je de groente in de Hot Pot. De noedels doe je in je bakje en dan giet je de inhoud van de Hot Pot er bij. Het smaakte weer erg lekker, maar het was alleen niet scherp. En de prijs? 4 euro, inclusief drankje en een Mango Smoothie na.
Vanavond m'n was opgehaald en ingepakt. Morgen om 8:30 komt de shuttlebus me halen om me naar het vliegveld te brengen. Ik vlieg morgen om 10:10 naar Hanoi.
Maar eerst sta ik morgen om 5:00 uur op om nog even naar de markt te gaan. Markten zijn toch wel een van de mooiste dingen in Z.O.Azie om naar toe te gaan. Dat vind ik tenminste...

Oh ja, ik heb er weer wat foto's bij gezet!!
Martin

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 116338

Voorgaande reizen:

19 Maart 2020 - 13 April 2020

Vietnam 2020 Van Saigon naar Hanoi

29 Mei 2019 - 20 Juni 2019

Roadtrip Corsica 2019

21 Maart 2018 - 16 Maart 2018

Singapore en Maleisië 2018

04 April 2017 - 01 Mei 2017

China 2017

09 Juni 2014 - 12 Juli 2014

Vietnam 2014

Landen bezocht: