Dag 06 - 14 juni 2014 - Saigon - China Town - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Martin Heimering - WaarBenJij.nu Dag 06 - 14 juni 2014 - Saigon - China Town - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Martin Heimering - WaarBenJij.nu

Dag 06 - 14 juni 2014 - Saigon - China Town

Blijf op de hoogte en volg Martin

14 Juni 2014 | Vietnam, Xóm Chiếu

Vanmorgen een beetje uitgeslapen en rustig aan gedaan. Toen ik beneden kwam riep de receptionist "I have very good news for you" oh, wat dan ?? "footbol, Holland defeated Spain 5-1" Jippie, m'n dag kan niet meer kapot. Hij is helemaal voor het Nederlands elftal, waarom? Omdat iedereen Oranje draagt, alles is bij jullie oranje, zo mooi...
Omdat het al tien uur geweest is, ben ik te laat om nog te kunnen ontbijten, dacht ik. Maar nee hoor, geen probleem, even opnieuw een tafeltje dekken de gebakken eieren komen er al weer aan. En natuurlijk weer verse watermeloen er bij, mjammie.
Na het ontbijt een Xe-om gepakt en naar Cholon gereden, het Chinatown van Saigon. Cholon was vroeger een eigen stad waar alleen maar Chinezen woonden, tegenwoordig is het een deel van Saigon. Ik begon op de centrale markt. Man, man, wat was het daar smerig zeg, maar ik vind zoiets prachtig om te zien,je kunt er foto's blijven maken. En dat deed ik dan ook, in no time was de SD kaart vol en de accu leeg. Gelukkig sjouw ik genoeg reserve spullen mee, dus ik kon gewoon doorgaan. Ik kwam bij een riviertje, dat wist ik omdat dat op de kaart stond, maar er lag zoveel troep in dat er geen water meer te zien was. Het valt me mee dat het hier niet enorm stinkt want het is wel 35gr en de boel ligt echt weg te rotten. Er lopen wel wat katten rond, maar die zijn zo mager dat ze waarschijnlijk geen rat vangen, terwijl er daar toch genoeg van moeten rondlopen denk ik zo. Na de markt nog een paar uurtjes rond gezworven door Chinatown, paar Chinese tempels bezocht. Toen ging ik even op een bankje zitten, en opeens een paar meter bij me vandaan kruipt er een rat uit het riool, gatverdamme. En toen een tweede gevolgd door een derde. Die krengen waren niet eens echt bang van mij. Ik was er snel klaar mee, wegwezen hier, vieze beesten brrrrrrr. Ik moet zeggen dat ze er wel heel gezond uit zagen, gezonder dan de katten.
Weer op de Xe-om terug naar het centrum, daar even bij de Starbucks naar binnen gewipt voor een frappuccino, lekker hoor. Van de week was ik bij Starbucks achtige winkel, maar dan van een Vietnamese keten, dat zijn ook hele mooie zaken, met hetzelfde soort assortiment en dezelfde prijzen.
Toen ik terug op kamer kwam stond daar een mandje met gewassen kleding. Gisteravond afgegeven en nu, begin van de middag al weer klaar. En dat voor € 1,30 per kilo.
Vanmiddag een beetje relaxen en de boel een beetje inpakken, morgenmiddag pak ik het vliegtuig naar Danang. Komt die naam jullie bekend voor? Daar ligt Chinabeach een bekende R&R plek van de Amerikanen tijdens de oorlog. Maar daarover over een goede week meer.

  • 14 Juni 2014 - 17:37

    Ria:

    Jakkie wat ziet die 'rivier' er vies uit zeg! Verder mooie foto's, leuke katten en lekker eten. Goede reis morgen en ik kijk uit naar je volgende verslag met foto's.

Verslag uit: Vietnam, Xóm Chiếu

Martin

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 116355

Voorgaande reizen:

19 Maart 2020 - 13 April 2020

Vietnam 2020 Van Saigon naar Hanoi

29 Mei 2019 - 20 Juni 2019

Roadtrip Corsica 2019

21 Maart 2018 - 16 Maart 2018

Singapore en Maleisië 2018

04 April 2017 - 01 Mei 2017

China 2017

09 Juni 2014 - 12 Juli 2014

Vietnam 2014

Landen bezocht: